L’assetjament escolar ha existit sempre. Per sort, ja fa uns anys que li hem posat nom i per tant, el podem identificar, denunciar… neutralitzar. En diem Bullying i comencem a entendre com funciona. Cada vegada som més els qui treballem per intentar erradicar-lo.

Des de fa un parell d’anys, ofereixo tallers de sensibilització a Cicle Mitjà i Superior de primària i també a Secundària. A partir de la metàfora que ens ofereix el Triangle del Foc, que ens diu que, per encendre una flama es necessiten tres elements: una font de calor, combustible i oxigen. A partir del Triangle del Foc, descobrim el Triangle del Bullying, que ens presenta els tres rols presents en l’assetjament escolar: el d’agressor/a, el de víctima i el d’espectador/a. Parlem sobre violència i descobrim els trets principals del Bullying. Infants i adolescents expressen  la necessitat de viure en pau i de gaudir de benestar a l’escola i a l’institut i la voluntat d’aturar i prevenir l’assetjament, per això, quan els pregunto què volen ser, si oxigen o bombers… sempre escullen la segona opció. Llavors, parlem de tot allò que és a les seves mans, per tal d’aconseguir-ho.

Del Programa El Vallès Educa, em van acompanyar en un d’aquests tallers, aquí el podeu veure: